Web-tv


Det er vigtigt at vide hvornår man skal gå all-in og hvornår man i stedet skal holde lidt igen og bare gøre det der er godt nok. Web-TV hører i mange tilfælde til sidstnævnte. Markedet for Web-TV er i rivende udvikling, men vi oplever at mange har svært ved at finde et godt niveau for deres produktioner.

Der er hverken råd eller grund til at skulle hive en ny hollywood-produktion op af hatten hver gang Rødovre boldklub skal lave et lille indslag til deres web-tv om nye taktik overvejelser eller kommentarer og indtryk efter søndagens kamp. Men det nytter til gengæld heller ikke noget at der ikke er stillet ordentligt skarpt, at der er dårlig lyd så man knap kan høre hvad manden siger, at kameraet svajer fra side til side i vinden og at billedet er beskåret så håbløst at man ikke kan koncentrere sig om selve indholdet. Det er useriøst og efterlader et indtryk af en afsender der ikke tager sig selv alvorligt. Og så kan det faktisk distrahere så meget at budskabet ikke når ordentligt igennem til seeren.

Professionelt web-tv på et stramt budget

Vi har udviklet en standard for hvad vi synes er god smag, på den aller mest enkle og prisbevidste måde. En måde at lave web-TV indhold på, hvor alle kan være med på prisen, men hvor indslaget stadig fremstår stærkt og tjekket.
Det foregår sådan at du ringer eller skriver med et oplæg til et web-tv indslag, og detaljer på hvornår og hvor det skal filmes. Du har typisk også nogle spørgsmål som du gerne vil have at stillet i indslaget eller i hvert fald et tema som du gerne vil have behandlet. Vi sender så en mand ud med et kamera, et stativ, nogle microport mikrofoner, og evt lidt lys afhængigt af situationen. Der bliver lavet en eller flere korte interviews, hvor vores mand interviewer mens han filmer (Du kan også selv være med og stille spørgsmålene). Der bliver også filmet nogle dækbilleder som viser situation eller omgivelserne. Bagefter bliver de svar der måske ikke var så gode klippet ud, og dækbillederne klippet ind hvor det er passende. Du kan også selv være med til at udvælge hvilke citater du synes skal med. I så fald sender vi dig den en mp3 fil umiddelbart efter optagelserne, og du markerer så med tidskoder hvilke dele du gerne vil have med. Helt enkelt og hurtigt.Når indslaget er færdigt uploader vi det til dit web-tv, youtube eller sociale medier.

Hvem bruger web-tv og hvad bruger de det til?

Web-TV formen egner sig rigtigt godt til indslag der er nyhedsbaseret – hvor der er fokus på indholdet i nogle interviews, og alt andet bare skal holdes helt enkelt. Vi kan normalt sende en mand ud med kort varsel så nyheden stadig er frisk og emnet aktuelt. Vi laver rigtig meget web-tv for fx danske kommuner. Vi er leverandører til Københavns Kommune, Frederiksberg Kommune, Ballerup Kommune og Furesø Kommune. Vi har også produceret til Ekstrabladets web-tv og til en uendelig række af kendis-arrangementer for TV3.

Ring 22 99 42 53 eller skriv til mail@nerdproductions.dk og lad os tage en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig med produktioner til web-tv.



Kontakt

Få et konkret tilbud på en produktion – eller sæt os ind i dine tanker, så vi kan give dig uforpligtende sparring på dine idéer.