reklamefilm-1200x400

Reklamefilm

Nerd Productions laver reklamefilm til et utal af virksomheder og organisationer, i mange forskellige prisklasser og stilarter. En klassisk reklamefilm er den, som du kender fra TV2 eller TV3 på 20-30 sekunder. Danskere ser i gennemsnit flere timers fjernsyn om dagen, og de fleste kan tale med om den nye reklame med et eller andet skægt tvist eller særligt godt tilbud – så reklamefilm er helt indlysende en af de marketingskanaler, der kommer bredest ud og sætter sig i bevidstheden hos en meget stor del af befolkningen.

Reklamefilmens målsætning og målgruppe

Et TV-spot kan have flere forskellige målsætninger. Vil man opnå et generelt kendskab til sit produkt eller firma? Vil man styrke eller ændre sin virksomheds image i en bestemt retning? Eller vil man sælge et konkret produkt lige nu, og så meget som muligt? Det er vigtigt at gøre sig nogle af disse tanker og beslutte, hvad det vigtigste mål med kampagnen egentlig er, så man ikke kommer til at skyde med spredehagl, men kan fokusere på lige præcis den virkning, man gerne vil opnå. Nogle løsninger vil have en effekt med det samme, mens andre opererer på den lange bane.
Det er også vigtigt at sætte sig ind i, hvilken målgruppe man gerne vil ramme. Hvis man tænker at man ”da bare gerne vil ramme alle” – så rammer man sandsynligvis ingen…

Selve reklamefilmproduktionen

Når målgruppe og målsætning er lagt fast, begynder arbejdet med at udvikle ide, drejebog, manuskript, caste skuespillere og statister. Hele præproduktionen skal gøre det muligt at få det helt rigtige skud i kassen. Efter optagelserne skal reklamen klippes, eventuelle animationer skal laves, lydeffekter, tale og musik skal lægges på, filmen skal colorgrades og eksporteres i henhold til en helt masse standarder, der skal overholdes for at reklamefilmen kan vises på TV. Parallelt med hele denne produktionsgang holder vi selvfølgelig en løbende dialog, hvor der kan rettes ind undervejs. Når alle er glade og tilfredse med resultatet, står vi for upload af reklamefilmen til de forskellige TV-stationer i et format, som opfylder alle de tekniske krav, der er til en moderne TV-sendeflade.

Reklamefilmens stil

Mange reklamefilm er lavet som en blanding af filmoptagelser, special effects, animeret grafik og musik, speak og lydeffekter. Lad os vejlede dig i, hvilket udtryk din reklamefilm skal have – der er mange muligheder, og der er også rigtig mange grunde til at gøre det ene eller det andet. Fx økonomi, praktikaliteter, virksomhedens overordnede visuelle udtryk, universelt udtryk overfor personalisering og identifikation.

Hvad koster produktion af reklamefilm?

En reklamefilm koster ofte en del at få vist på TV, og derfor kan det forholdsmæssigt ikke betale sig at spare for meget på selve produktionen. Den skal udstråle overskud og være gennemarbejdet. Alligevel er det i dag muligt at producere reklamefilm langt billigere end for bare 10 år siden. Det er ikke mindst fordi udstyret er blevet bedre og langt billigere, og fordi de computere og den software, man arbejder med, ligeledes er blevet billigere og bedre. Man kan selvfølgelig også få produceret en reklamefilm rigtig billigt, hvis man fx har en helt simpel ide, der ikke kræver det store produktionsapparat, og fx minder mere i formen om traditionel web-tv.

Reklamefilm til din hjemmeside

Når det er meningen at man primært vil bruge sin reklamefilm på sin hjemmeside, istedet for på TV, er der en ændringer i den måde man vil gribe det an på. En af de største forskelle på reklamefilm til din hjemmeside og reklamefilm til TV, er at på TV bruger man mere en “push” strategi. Folk har ikke selv valgt at se reklamen, faktisk bliver deres filmaften ofte afbrudt af reklamer, så paraderne er oppe. På hjemmesiden kan man i højere grad benytte sig af “pull” strategier. Hvis publikum trykker på din video for at afspille den, så er det deres eget valg og folk er derfor meget mere åbne for det budskab der kommer. Det er vigtigt at spille med på det så man ikke gør en reklamefilm til hjemmesiden for “pushy”, for overtalende. Den skal være mere reelt informativ eller underholdende – generelt på en eller anden måde have noget værdi i sig selv.

Ring 22 99 42 53 og lad os snakke nærmere om hvordan vi kan hjælpe dig med produktionen af din reklamefilm, eller bliv ringet op ved at indtaste navn og telefonnummer i boksen til højre.


Priser & eksempler på reklamefilm

Se eksempler på tidligere produktioner der falder ind under kategorien reklamefilm, og tjek prisen for en lignende produktion. Klik på de forskellige thumbnails herunder.




Bliv kontaktet

Vi ringer dig op og tager en uforpligtende snak om dine ønsker og behov.